hapgoesoeganda.reismee.nl

Op safari

Afgelopen donderdag zijn we ' s morgens vroeg vertrokken richting het noorden van Oeganda om op safari te gaan.

Dit was een zeer welkome break want we hebben soms pittige dagen, horen en zien van alles en deze dingen gaan je dan ook niet in de koude kleren zitten. We waren er echt even aan toe om in een andere omgeving te zijn.
We gingen samen met 4 andere meiden uit het doingooodhuis, het was echt een gezellige groep en we hebben veel gelachen met elkaar.
We kwamen terecht in een lodge, midden in de natuur, met als uitzicht de rivier de Nijl in de verte. Het was echt prachtig. Na aankomst gingen we gelijk een avond gamedrive doen, fantastisch om in het nationaal park Murchinson falls met open dak te rijden en alle dieren te spotten, het leek wel een natuurfilm.
We zagen o.a. giraffen, olifanten, hyena's, nijlpaarden, buffels, apen, teveel om op te noemen, het was echt een super ervaring!
De volgende ochtend opnieuw vroeg uit de veren voor de volgende gamedrive en wie weet zouden we wel leeuwen zien. Het had die nacht flink geregend dus sommige stukken waren erg slecht begaanbaar, op een gegeven moment kwamen we vast te zitten en hebben we met z'n allen de safaribus uit de modder moeten duwen terwijl we midden tussen misschien wel de leeuwen stonden, we konden er allemaal wel om lachen.
Uiteindelijk geen leeuwen kunnen spotten maar wel ander wildlife gezien. Bij terugkomst in de lodge stond het personeel ons weer op te wachten, er was een regiment aan personeel en we hadden de avond daarvoor al ervaren hoe nederig en dienend ze waren. We voelden er ons een beetje ongemakkelijk bij, maar soms konden we er ook smakelijk om lachen hoe overdreven het personeel het naar ons naar ons zin wilde maken.
We hebben ook nog een boottocht over de Nijl gedaan en op de laatste dag nog een
neushoorn reservaat bezocht. Wel spannend want de neushoorns kwamen toch wel erg dichtbij ons in de buurt en we maakten dat we ons snel uit de voeten maakten. Al met al hebben we leuke dagen achter de rug en maken we ons op voor onze laatste week hier op het project en moeten we eerlijk bekennen dat we toch wel erg veel zin hebben om weer naar huis te gaan.

Doingoood